Armand Hammer

Duetā ietilpst reperi “ELUCID” un Billijs Vudss (Billy Woods). Par viņu jaunāko ierakstu “We Buy Diabetic Test Strips”, izdevums “The Washington Post” raksta sekojoši: “”Armand Hammer” jaunākais albums apliecina, ka viņi ir patiesas pagrīdes repa leģendas”. Apskatnieks Džeisons Bufords (Jayson Buford) komentē, ka dueta mūzika ir raupja un atmosfēriska, savukārt tās galvenās tēmas ir ģentrifikācija, komercializēšanās un brutāls kapitālisms. Vairākus skaņdarbus albumā producējuši tādi mūziķi kā “JPEGMAFIA”, “Preservation” un grupas “Run The Jewels” dalībnieks “El-P”. Ierakstā piedalījies arī britu saksofonists Šabaka Hatčingss (Shabaka Hutchings).

Medijs “The Guardian” šo pašu ierakstu dēvē par “albumu, kas ir pelnījis jūsu pilnu uzmanību”, un izceļ repera Billija Vudsa īpašo statusu neatkarīgajā hip-hopā. “Viņš šobrīd piedzīvo purpurkošu karaliskas reputācijas periodu,” atzīmē žurnāliste Kitija Empaira (Kitty Empire). Komplimenti atkārtojas arī Stīva Čika (Steve Chick) publikācijā: “Atgriežoties ASV no Zimbabves, Billijs Vudss piedzīvoja īstu kultūršoku un aptuveni divdesmit gadus pavadīja mūzikas pasaules nepamanīts, taču tagad ir kļuvis par izslavētāko “andergraunda” reperi ASV.” Vudss preses fotogrāfijās un videoklipos nekad neatklāj savu seju.

Vudsa tēvs Zimbabvē bija neatkarības cīnītājs un strādāja pirmajā valdībā pēc neatkarības atjaunošanas, savukārt viņa māte bija jamaikiešu literatūras pētniece. Šīs abas ietekmju plūsmas ģimenē uz reperi atstāja īpašu iespaidu un attīstīja literāru talantu apvienojumā ar dzēlīgu, sociopolitiski analītisku prātu. Ne velti Vudss atrada kopīgu valodu ar kolēģi “ELUCID”, kura teksti robežojas no detalizēti aprakstošiem līdz brīvi asociatīviem un sapņainiem. Medijs “The New York Times” “ELUCID” daiļradi raksturojis kā “izaicinošu mākslas repu”.

Kā “ELUCID”, tā Vudss regulāri izdod solo albumus: “Maps”, Vudsa sadarbības albums ar producentu Kenīju Sīgalu (Kenny Seagal), pērn nokļuva mediju “The Wire Magazine”, “Pitchfork”, “Stereogum” un “Rolling Stone” gada labāko mūzikas ierakstu sarakstos.

Arī dueta nesenāko albumu “We Buy Diabetic Test Strips” starp gada labākajiem ierakstiem ierindoja tādi mediji kā “Vulture”, “PopMatters”, “Crack Magazine” un “Brooklyn Vegan”. Portāls “The Quietus” pieļauj, ka tas “varētu būt šedevrs”, un mūzikas kritikas medijs “Pitchfork” to novērtējis ar 8.1 ballēm no 10, nodēvējot to par “noskaņpilnu, nemierīgu un dzēlīgu”, un piebilstot, ka “viedums un pieredze “ELUCID” balsi ir padarījuši gurdenu”. Kā allaž tiek uzsvērts “Armand Hammer” panāktais līdzsvars starp neviennozīmīgiem tekstiem un tiešu sociālu kritiku, taču jāpatur prātā, ka šie reperi ne vienmēr sagaida pārāk dziļdomīgu savu tekstu interpretāciju. “Dažreiz man tā arī gribas cilvēkiem pateikt – šī dziesma, piemēram, ir par kādu randiņu, uz kuru es aizgāju, nevis par kapitālisma un rasisma graujošajām sekām,” intervijā “The Guardian” smīķņā Vudss.

 “We Buy Diabetic Test Strips” ir uzskatāms par plūstošāko un savdabīgāko dueta albumu, no jauna iedzīvinot apzīmējumu “abstrakts hip-hops”. Par tā krasu pretstatu var uzskatīt populāro 2021. gada albumu “Haram”, kas veidots kopā ar reperu “Snoop Dogg”  un “Mobb Deep” sadarbības biedru – producentu “The Alchemist”. Tas pavisam noteikti ir vispieejamākais un vieglāk klausāmakais dueta albums. No visiem sešiem “Armand Hammer” albumiem kā visizteiksmīgāko “cieta un sīksta” pagrīdes repa paraugu savukārt var nosaukt 2017. gada albumu “Rome”.

“Armand Hammer” ir sadarbojušies ar tādiem māksliniekiem kā “Earl Sweatshirt”, “Moor Mother”, “Pink Siifu”, “Aesop Rock” un “Quelle Chris”.

“Armand Hammer” uzstāsies otrajā festivāla vakarā – 5. oktobrī. Jau iepriekš izziņots, ka pirmā vakara galvenie viesi savukārt būs britu eksperimentālās elektronikas duets “Autechre”.

Festivālu “Skaņu mežs” atbalsta Valsts kultūrkapitāla fonds, Rīgas dome, Kultūras ministrija, Gētes institūts Latvijā, Nordic Culture Point, fonds Trust for Mutual Understanding un Valmiermuižas alus.

“Skaņu mežs” ir dalībnieks novatoriskajai mūzikai veltītajā platformā “SHAPE+” un projektā “tekhnē” – abus atbalsta Eiropas Savienība.

Festivāls uzsācis dalību arī Ziemeļeiropas eksperimentālās mūzikas festivālu tīmekli “NERDS” (North European Resonance and Dissonance Society).

Skaņu mežs newsletter

Please enter a valid email address
That address is already in use
The security code entered was incorrect
Thanks for signing up